George of the Jungle 2 (2003)

Regie: David Grossman | 87 minuten | komedie, familie, avontuur | Acteurs: Christopher Showerman, Julie Benz, Angus T. Jones, Thomas Haden Church, Christina Pickles, John Cleese, Michael Clarke Duncan, John Kassir, Kevin Greutert, Keith Scott, Kelly Miller, Kirstie Hutton, Chelsea Gibb, Richard Mueck, Erika Heynatz, Marjean Holden, Lydell M. Cheshier, Abdoulaye NGom, Lamont Thompson, Kerry Casey, Marco Sinigaglia, Shaun Mackay, Kevin Michael Richardson, Tress MacNeille, Dee Bradley Baker, Dean Vegas, Paul Wayne, Daniel Seeto, Peta Sergeant, Jeff McTaggart, Samuel Heyburn, Tony Bellette, Gavin Coleman, Bryon Williams, Jai Taylor, Joey Nickles, Peter Moore, Rick Attard, Keith S. Bullock, Simon Burvill-Holmes, Chris Cruickshanks, Joan Hatton, Lee James, Eric Thill, Amy Pursehouse, Jordan Kerner, Audrey Wells, David Hoberman, Scooper, Louis Smith, Michael Moore, Nicole Payten-Just, Rachel Kayrooz, Belinda Rose, William Deer, Gary Lawrence, John Tucker, Primo Pin, Leanne Ludwig, Sandy Attwater

‘George of the Jungle 2’ is het vervolg op Disney’s redelijke kassucces ‘George of the Jungle’ uit 1997. In de eerste film nam Brendan Fraser de hoofdrol op zich, hij deed dit vol overgave. Zijn opvolger, de onbekende Chris Showerman, is in ‘George of the Jungle 2’ te zien als George. Hoewel de film een vervolg is, zijn er toch onverwachts wat dingen in het leven van de personages veranderd. Zo heeft Ursula, de grote liefde van George, opeens een zoon genaamd Junior.

Het acteerwerk in ‘George of the Jungle 2’ is aan de magere kant. Chris Showerman heeft er duidelijk moeite mee om zich grappig te gedragen. Hij komt ietwat gespannen en lomp over. Ook Julie Benz, die Ursula speelt, zet haar rol niet overtuigend neer.

Waar je bij ‘George of the Jungle’ nog last van de lachstuipen kreeg, komt het bij het vervolg op deze film niet verder dan een kleine glimlach op het gezicht. De flauwe, stompzinnige humor is net iets teveel. Gelukkig maken de dierenpersonages nog wat goed. Net zoals enkele jaren terug wordt George bijgestaan door zijn vrienden Ape, Tookie en de olifant die denkt dat hij een hond is. Ook de voice-over, Keith Scott, is weer terug te horen. Scott weet samen met de dieren de film interessant en enigszins leuk te houden.

Het verhaal is te ingewikkeld om een hele grappige familiefilm omheen te maken, en daardoor ook moeilijk te volgen voor de kijker. Hoewel ‘George of the Jungle 2’ een kinderfilm is, richt het zich ook op de volwassen doelgroep.

‘George of the Jungle 2’ kan het bij lange na niet tippen aan zijn voorganger. Het acteerwerk is een stuk minder overtuigend en grappig. De film scoort alleen op de leuke dierenpersonages en voice-over.

Hermia Pullen