Good Advice (2001)

Regie: Steve Rash | 93 minuten | komedie, romantiek | Acteurs: Charlie Sheen, Angie Harmon, Denise Richards, Jon Lovitz, Estelle Harris, Rosanna Arquette, Barry Newman, Lisa Rinna, John de Lancie, Francoise Surel, Pete Gardner, Troy Beyer, Andrew Berman, Christopher Burkott, Madison Mason

‘Good Advice’ heeft een origineel script, waarin alle ingrediënten voor een typische feel good movie ruimschoots vertegenwoordigd zijn. Van de karakters van de personages tot en met de voorspelbaarheid van het eind van de film alles klopt tot in de details. Precies zoals het hoort bij een feel good movie. Hoe is het dan gesteld met de acteerprestaties? Immers een goed script kan heel gemakkelijk om zeep worden geholpen met slecht acteerspel. De film heeft slechts een aantal personages, die frequent in beeld zijn. Deze personages worden gespeeld door de acteurs, die op papier ook nog kunnen acteren. Op de filmaffiche zien we Charlie Sheen, Angie Harmon en Denise Richards staan. De laatste krijgt gelukkig niet al teveel regels tekst en doet dat wat zij het beste kan; de rol spelen van het domme blondje. Angie Harmon is niet vaak te zien in films (‘Fun with Dick and Jane’ en ‘Agent Cody Banks’), maar zij slaagt er in om een koele zakenvrouw te spelen, die eigenlijk een heel klein hartje heeft en een romanticus pur sang is. Charlie Sheen behoeft geen introductie. Hij kiest zijn films (‘Being John Malkovich’, ‘Hot Shots!’ en ‘Platoon’) met wisselend succes uit. In deze film speelt hij de rol zoals we van hem gewend zijn: degelijk.

De hoofdrolspelers doen afzonderlijk hun best, maar als geheel is het allemaal net niet. En dat is jammer want de hoofdrolspelers hebben uitstekende acteurs in de bijrollen tot hun beschikking. Jon Lovitz, Estelle Harris en Rosanna Arquette zijn enkele van deze acteurs, die op goede wijze gestalte geven aan hun personages. Het advies is dan ook om deze film gerust te gaan kijken, want er is niets mis met een goed script en degelijk acteerwerk. Maar er had alleen iets meer in gezeten.

Lodi Meijer

Bioscooprelease: 15 november 2001