Horny House of Horror (2010)

Regie: Jun Tsugita | 75 minuten | horror, komedie  | Acteurs: Miho Arai Asami, Saori Hara, Yûya Ishikawa, Wani Kansai, Akira Murota, Takashi Nishina, Demo Tanaka, Tôshi Yanagi

Humor, horror en porno ontmoeten elkaar in deze Japanse film die ongetwijfeld voor de Westerse kijker nogal uitheems vormgegeven aandoet. Naar verluidt wilde regisseur en schrijver Jun Tsugita een parodie op de film ‘Motel Hell’ (1980) maken. Voor zijn cast strikte hij hardcore pornoactrice Saori Hara.

‘Horny House of Horror’ mag zich rekenen tot het zogenaamde Pink film genre. Dit Japanse soft pornografische genre ontstond begin jaren 60. Pink Films worden met een bescheiden budget gemaakt en horen niet veel langer dan een uur te duren. Voor de duidelijkheid; echte expliciete naaktbeelden worden in deze film effectief geblurred. Wat overigens weer niet betekent dat we hier met een familiefilm te maken hebben. Maar wat staat je de komende 75 minuten dan wel te wachten?

De jonge Nakazu zal binnenkort gaan trouwen. Maar zijn honkbalvrienden staan erop dat hij voor die tijd tenminste één massage met happy ending ondergaat. De prachtige, maar weinig vertrouwenswekkende dames van de massagesalon blijken een andere agenda te hebben. Bij gelegenheid ontnemen zij hun gretige klanten het geslachtsdeel. Hoe? Bijvoorbeeld door er een sushiroll van te draaien en er vervolgens een flinke hap van te nemen. Het zijn het soort taferelen waar ‘Horny House of Horror’ op gebaseerd is.

Tja… humor? Horror? Erotiek? Wie zich überhaupt al verlekkerde op het bloot van de film, wordt tijdens deze spletterscènes snel met beide benen op de grond gezet. Al was het alleen maar door de ondersteunende geluidseffecten, die zeer irritant in het gehoor liggen en elke vorm van subtiliteit de das om doen.

Veel ingewikkelder zal het verhaal in ‘Horny House of Horror’ niet meer worden. Het gegeven is helder. De bloederige incidenten zijn de ijkpunten van deze film, welke na het eerste voorval niet voor heel veel extra verrassing zullen zorgen. En toch, de curieuze en gewelddadige scènes blijven de aandacht trekken. De knipoog daarin is overduidelijk. ‘Horny House of Horror’ neemt zichzelf dan ook geen moment te serieus. Gelukkig maar, want voor menig andere films betekende het ontbreken regelmatig een vlijmscherpe doodsteek.

‘Horny House of Horror’ zal misschien geen filmgeschiedenis schrijven, maar dat doet niets af aan de entertainmentwaarde van het Japanse, soms wat vreemde vermaak.

Tjeerd Kooistra

‘Horny House of Horror’ verschijnt op dinsdag 13 maart 2012 op DVD en is vanaf dinsdag 6 maart 2012 te huur.