Jailbait (2014)

Regie: Jared Cohn | 90 minuten | misdaad, drama, thriller | Acteurs: Sara Malakul Lane, Erin O’Brien, Steve Hanks, Andray Johnson, Jennifer Robyn Jacobs, Samantha Cardona, Robert Sisko, Cynthia Dallas, Bill Devlin, Marguerite Nocera, Barrett Perlman, Laura Alexandra Ramos, Christabel Rivero, Tammy Klein, David Brite

Sommige films kunnen je een hoop leren. De historie van een land dat niet in de Nederlandse geschiedenisboekjes behandeld werd bijvoorbeeld. Ook kun je in de vorm van een biopic meer te weten komen over het leven van een belangwekkend figuur. Muziek is ook een dankbaar onderwerp voor films en als de regisseur in kwestie het goed doet, ben je na afloop weer wat wijzer geworden over de totstandkoming van een bepaalde plaat of de ware reden van de teloorgang van die ene ooit zo geliefde band. Helaas is ‘Jailbait’ geen film met een educatief randje. Dat is op zich niet erg, maar deze schaamteloze exploitatiefilm heeft werkelijk niets zinnigs te zeggen en is een belediging voor de mensheid. Dom, dommer, ‘Jailbait’…

In ‘Jailbait’ maak je kennis met Anna (Sara Malakul Lane). Deze jonge vrouw doodt per ongeluk haar vader als hij haar probeert aan te randen. Anna wordt in de bak gegooid en belandt in een regelrechte hel.

De schaapachtige Anna valt in de smaak bij zowat elke vrouwelijke ‘inmate’ en al snel moet ze zichzelf zien te redden in deze nietsontziende wereld. Gelukkig beschikt onze antiheldin over twee ferme siliconenborsten en een hoog libido. Binnen de kortste keren deelt ze het bed met de juiste personen en is ze tijdelijk veilig voor rivaliserende bendes. Als haar lichaam haar niet kan redden, dan moeten haar vuisten haar beschermen.

Zucht. ‘Jailbait’ is een productie van The Asylum. Deze filmmaatschappij levert aan de lopende band ontiegelijk slecht gemaakte scifi-films op die het van tergend acteerwerk en prehistorische computereffecten moeten hebben. ‘Jailbait’ moet het hebben van softe lesboseks, siliconenborsten en frontaal vrouwelijk naakt. Als dat voor jou een aanbeveling is om bijna anderhalf uur naar een aaneenschakeling van saaie softseks en slecht gechoreografeerde gevechten overgoten met een vrouwonvriendelijk sausje te kijken, dan is dit je ding.

Waardering: 1

DVD-release: 14 mei 2015