Norman Television (2016)

Regie: Habib Louati, Boris Jacq | 4 minuten | animatie, korte film, familie, komedie | Originele stemmencast: Chris Renaud, Danny Mann, Lori Alan

Één van de leukste personages in ‘Huisdiergeheimen’ (‘The Secret Life of Pets’) is toch wel Norman, de verdwaalde cavia. In ‘Norman Television’ krijgt de in het ventilatiekanalen van het appartement wonende beestje de extra aandacht die het verdient.

Norman blijkt naast het zoeken naar zijn huis zijn noodgedwongen tijd in de ventilatiekanalen op een slimme manier veraangenaamd te hebben. Elk ventilatierooster biedt namelijk uitzicht op een kamer in het appartementencomplex, en Norman weet inmiddels precies wanneer en waar het interessant wordt. Het rooster op de woonkamer van Harold en Marilyn biedt hem soapachtige taferelen, in een ander vertrek is er een kookprogramma gaande en weer een ander rooster geeft hem een blik op een spannend gevecht tussen ridders en draken. Maar dan is Normal getuige van iets heel sinisters…

‘Norman Television’ is een grappige short, met leuke popculture referenties, zoals aan kookprogramma’s, ‘Lord of the Rings’ en zelfs ‘The Lego Movie’. Het idee van het korte filmpje komt van Eric Favela, die eerder als story artist werkte aan films als ‘Horton Hears a Who!’, ‘Ice Age 3’ en diens opvolger en ‘Rio’. Het verhaal zit goed in elkaar en de short duurt precies lang genoeg.

‘Norman Television’ verschijnt woensdag 23 november 2016 op DVD, blu-ray en blu-ray 3D (als extra bij ‘Huisdiergeheimen’ (‘The Secret Life of Pets’)).