Private Resort (1985)

Regie: George Bowers | 82 minuten | komedie | Acteurs: Rob Morrow, Johnny Depp, Emily Longstreth, Karyn O’Bryan, Hector Elizondo, Dody Goodman, Tony Azito, Hilary Shapiro, Leslie Easterbrook, Michael Bowen, Lisa London, Andrew Dice Clay, Ronald E. House, Christopher Wynne, Nora Gaye, Susan Mechsner, Matthew Levine, Lucy Lee Flippin, Phyllis Franklin, Jonathan Prince, Jeremy Lawrence, Vickie Benson, Nancy Raffa, Raymond Forchion

In een periode waarin alles wat hij aanraakt ongeveer in goud verandert, vergeet je misschien dat ook Johnny Depp als acteur onderaan heeft moeten beginnen. Nog voor hij doorbrak met zijn rol als Tom Hanson in de jaren tachtig tv-serie “21 Jump Street” en voor Oliver Stone hem de rol van Lerner in ‘Platoon’ gaf (en hem er later grotendeels uitknipte), kreeg Depp zijn eerste grote rol. In de flauwe komedie ‘Private Resort’ krijgt hij voor het eerst veel schermtijd als jonge, op seks beluste student die zijn springbreak samen met een ietwat sulligere vriend doorbrengt in een duur vakantieoord. Na zijn eerste kleine rol in zijn eerste film, ‘A Nightmare on Elm Street’, moet ‘Private Resort’ op papier een flinke stap voorwaarts hebben geleken voor de jonge acteur, die eigenlijk liever zijn geld wilde verdienen met muziek maken, maar zijn debuut heeft meer kassa’s doen rinkelen dan deze zouteloze tienersekskomedie.

De twee vrienden Ben (Rob Morrow, “Northern Exposure”) en Jack (Johnny Depp) vertoeven een paar dagen in een tropisch vakantieoord. Doel van de reis is het scoren van zoveel mogelijk seks. Aan aantrekkelijke vrouwen geen gebrek, ze liggen bij bosjes aan de rand van het zwembad. De twee oversekste pubers kunnen hun geluk niet op. Al gauw maken ze kennis met de oudere Bobbie Sue (Leslie Easterbrook), die echter getrouwd is met een door zijn kapsel geobsedeerde juwelendief, The Maestro (Hector Elizondo). Wanneer Ben en Jack in de kamer van Bobbie Sue en The Maestro terechtkomen, begint de ellende. Ben wordt door The Maestro aangezien voor de hotelkapper, met wie hij een afspraak heeft, en Bobbie Sue doet haar uiterste best om Jack voor haar man te verbergen. Als Ben de haardracht van de mallotige crimineel op amateuristische en voorspelbare wijze weet te verprutsen, is de jacht op de twee geopend. Ondertussen probeert The Maestro nog aan te pappen met de rijke Mrs. Rawlings (Dody Goodman), omdat hij zijn zinnen heeft gezet op haar dure hanger. Mrs. Rawlings blijkt de oma te zijn van de aantrekkelijke Dana (Karyn O’Bryan) op wiens strakke lichaam Jack ook uit is en de zweverige, in een of ander Indiase God gelovende Shirley, met wie Ben noodgedwongen een date heeft. En tenslotte is de beveiligingbeambte in dienst van het hotel ook voortdurend op zoek naar Ben en Jack en probeert Ben het meisje van zijn dromen, de serveerster Patti (Emily Longstreth), te versieren.

De plot, als er al sprake van is, is te stompzinnig voor woorden. De ene na de andere idiote situatie volgt de andere op in deze ‘Porky’s’ kloon: de personages reageren absoluut niet als normaal denkende mensen en de humoristisch bedoelde scènes wekken alleen maar lichte irritatie op. Van acteren is nauwelijks sprake, maar dat ligt meer aan het matige scenario, waar geen enkel acteertalent nog iets van kan maken. Nee, ‘Private Resort’ is niet een van de films waar iemand die hier aan meegewerkt heeft trots op mag zijn. Als je in een deuk ligt om een oude nette dame die libidoverhogende medicijnen slikt alsof het aspirines zijn (en er zich vervolgens naar gedraagt), of om een als vrouw verklede jongen die in de lift door twee heren betast wordt, is dit echter je film. Ook Johnny Depp-liefhebbers mogen de film eigenlijk niet missen, maar ze zijn wel gewaarschuwd.