Whiskey Tango Foxtro...

Het is 2003, de oorlog in Irak is net uitgebroken en op het kantoor van de nieuwszender waar Kim Baker (Tina Fey) werkt, wordt duidelijk gemaakt dat de oorlog in Afghanistan vanaf nu minder prioriteit heeft. Wegens gebrek aan populariteit voor de baan worden alle

A Cinderella Story: If the Shoe Fits (2016)

“Eens was er een meisje genaamd Tessa en ze had een droom…” zo start het moderne sprookje ‘A Cinderella Story: If the Shoe Fits’. Het is niet de eerste keer dat het verhaal van Assepoester in een speelfilm wordt gegoten. Zo gingen onder andere Hilary Duff in ‘A Cinderella Story’ en Selena Gomez in ‘Another Cinderella Story’ actrice Sofia Carson voor. Evenals Duff en Gomez komt Carson uit de zogenaamde Disney-stal. Ze speelde een gastrol in de televisie serie “Austin & Ally” van Disney Channel en had een rol in de Disney-film ‘Descendants’ als Evie, de dochter van de boze koningin.

DC Super Hero Girls: Hero of the Year (2016)

Sinds 2015 bestaat de animatieserie “DC SuperHero Girls”. Met deze animatieserie laat DC Comics kinderen kennismaken met de jonge versies van karakters zoals Wonder Woman, Supergirl, Batgirl, Bumblebee, Katana, Hawkgirl en Poison Ivy. Op internet kun je op de officiële website maar ook op YouTube filmpjes vinden van de serie. Met ‘DC SuperHero Girls: Hero of the Year’ kunnen de jonge kijkers 73 minuten lang kijken naar een avontuur waarin de jonge superheldinnen hun krachten moeten inzetten tegen de slechteriken die het op hen gemunt hebben. ‘DC SuperHero Girls: Hero of the Year’ draait om de jaarlijkse wedstrijd die wordt gehouden op Super Hero High, de school waar de jonge superheldinnen hun opleiding volgen.

The Early Hatchling Gets the Worm (2016)

Bij Pixar, Disney en soms DreamWorks Animation is het al langer een goede en geliefde traditie: het vertonen van korte animatiefilms voor aanvang van de hoofdfilm. De makers van ‘Angry Bird’ (2016) werden iets te laat ingelicht, blijkbaar, want de koddige short ‘The Early Hatchling Gets the Worm’ werd niet direct aan de hoofdfilm gekoppeld. Toen ‘Angry Birds’ al ongeveer een maand draaide, kwam het korte filmpje uit, maar het was zo’n succes dat het niet alleen bij ‘Angry Birds’ vertoond werd, ook bijvoorbeeld aan ‘Finding Dory’. Voor wie het filmpje in de bioscoop gemist heeft, is de blu-ray van ‘The Angry Birds Movie’ een uitkomst. Niet alleen ‘The Early Hatchling Gets the Worm’

My Big Fat Greek Wedding (2002)

Misschien zegt haar naam je niets, maar Nia Vardalos heeft toch echt nominaties voor een Academy Award, een Golden Globe en een Golden Satellite Award op zak. De Canadees-Amerikaanse actrice en scenarioschrijfster van Griekse afkomst werd bekend met de onafhankelijke romantische komedie 'My Big Fat Greek Wedding' uit 2002. Voor die tijd was ze al een aantal jaren actief in de film- en televisiewereld, maar zonder al te veel impact. Dat veranderde plotsklaps toen 'My Big Fat Greek Wedding', waarin ze zowel het scenario als de hoofdrol voor haar rekening nam, een onverwacht succes werd. De film was gemaakt met een budget van slechts vijf miljoen dollar,

Our Brand Is Crisis ...

De documentaire ‘Our Brand Is Crisis’ (2005) van Rachel Boynton volgt de ontwikkelingen rondom de Boliviaanse presidentsverkiezing van 2002, in het bijzonder de Amerikaanse freelance consultants die een van de kandidaten heeft ingehuurd voor zijn campagne. De

Barbie: Star Light Avontuur – Barbie: Star L...

Ongetwijfeld met de recente successen die ‘Star Wars’ en ‘Star Trek’ geboekt hebben in het achterhoofd zijn de producenten van ‘Barbie: Star Light Adventure’ aan het werk gezet. Nu vooral ‘Star Wars’ ook bij jonge(re) meisjes aansluiting vindt, moet Barbie in een ver sterrenstelsel ver wel toch ook vast een hit worden? Gek genoeg komt Mattel er nog mee weg ook. In ‘Barbie: Star Light Adventure’ woont Barbie samen met haar vader (de aanwezigheid van een vader is sowieso een unicum in Barbie-films) op planeet Para-Den. Er is een profetie waarin staat dat op een gegeven moment de sterren niet meer zullen twinkelen en dansen.

Sisters (2015)

‘Sisters’ herenigt de komische talenten van Amy Poehler en Tina Fey (“Saturday Night Live” en ‘Baby Mama’ (2008)). De twee goed op elkaar ingespeelde actrices hebben echter met het flinterdunne scenario van ‘Sisters’ te weinig om mee te werken en daarom voelt elke

Triple 9 (2016)

Corruptie in de politiegelederen: het blijft een dankbaar onderwerp voor misdaadfilms. Dat is niet zo gek, want het onderwerp levert heel wat klassiekers op. ‘Serpico’ (1973), ‘The Untouchables’ (1987), ‘L.A. Confidential’ (1997), ‘The Departed’ (2006), elk decennium kent

Lego DC Comics Superheroes: Justice League –...

edereen wil wel zo cool zijn als Batman, maar weet je wel dat Batman nóóit vakantie heeft? Voor hem geen dikke boeken lezen aan de rand van het zwembad, flaneren langs de boulevard, likkend aan een Italiaans ijsje, onbekende restaurantjes ontdekken in smalle straatjes waar geen toerist ooit komt… Wanneer Batmans jubileum eraan komt, vindt Nightwing, als vertegenwoordiger van de Justice League dat echter dé gelegenheid om Batman eens op vakantie te sturen. Wat geef je immers aan iemand die van alles al minstens één ding heeft? Precies… quality time met zijn vrienden! De Justice League heeft aan alles gedacht. In Batmans afwezigheid zal Superman de zaken in Gotham City waarnemen,

13 Hours: Secret Soldiers of Benghazi (2016)

Hollywoodregisseur Michael Bay staat niet bekend om zijn subtiliteit, maar wel om zijn van testosteron doordrenkte spektakelfilms als ‘Transformers’, ‘The Rock’ en ‘Armageddon’. Met ’13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi’ gooit de actieregisseur het over een iets andere boeg. Bay verfilmde het non-fictie boek van New York Times bestseller schrijver Mitchell Zuckoff, ’13 Hours: The inside account of what really happened in Benghazi’, waarin voor het eerst beschreven werd wat er 11 september 2012 gebeurde in de Libische stad Benghazi. Op die toch al beladen datum openden terroristen de aanval op het US State Department Special Mission Compound

Des nouvelles de la planète Mars (2016)

Het zit goedsul Philippe Mars (François Damiens uit ‘La famille Bélier’), een gescheiden vader van twee kinderen en werkzaam bij een IT-bedrijf, niet mee. Zijn ex-vrouw dumpt de kinderen een paar dagen eerder en zijn übercoole baas zadelt hem op met de hypersensitief nerveuze Jérôme. In zijn dromen is Philippe astronaut en af en toe komen zijn ouders langs uit het hiernamaals om te vragen of alles wel goed met hem gaat. Philippe kan geen nee zeggen, zodat iedereen een loopje met hem neemt. Zijn dochter Sarah, studiebol par excellence en overambitieus, noemt hem een loser en ook met zijn militante (dierenactivist/vegetariër) zoon Grégoire heeft hij heel wat te stellen.

The Huntsman: Winter’s War (2016)

De real-life verfilming van het sprookje ‘Snow White and the Huntsman’ deed het in 2012 zo behoorlijk aan de box office, dat besloten werd een sequel uit te brengen. Er deden zich echter nogal wat obstakels voor. Kristen Stewart, die in de film de rol van Sneeuwwitje voor haar rekening nam, zou aanvankelijk ook in het vervolg de hoofdrol spelen. Maar toen aan het licht kwam dat ze een affaire had met de (toen nog getrouwde) regisseur van de film, Rupert Sanders, werd Stewart aan de kant gezet. Overigens heeft Universal nooit naar buiten gebracht wat de werkelijke reden is dat ze niet verder wilden met Stewart, maar ingewijden weten wel beter.

Un + une (2015)

'Onthoud zijn naam goed, want je zult 'm niet vaak meer horen'. De allereerste film van de Frans-Algerijnse regisseur Claude Lelouch, 'Le propre de l'homme' uit 1960, werd finaal afgebrand door de critici van het toonaangevende filmblad Cahiers du cinéma. Ook de films

Hardcore Henry (2015...

Producent en bekend regisseur Timur Bekmambetov (van onder andere ‘Nightwatch’ uit 2004, ‘Wanted’ uit 2008 en ‘Abraham Lincoln: Vampire Hunter’ uit 2012) werd fan van Ilya Naishuller toen hij enkele videoclips van diens band Biting Elbows zag. Vooral de clip van

Dear Eleanor (2016)

Hoewel de president van de Verenigde Staten te boek staat als de machtigste persoon ter wereld, mag de invloed van de gemiddelde First Lady ook niet onderschat worden. Want in het kielzog van hun echtgenoten zijn ook de vrouwen van de