Key House Mirror ...

De Deense filmmaker Michael Noer maakte furore met zijn debuutfilm 'R' (2010), een vrij expliciete film over het keiharde geweld in gevangenissen. Omdat ook hier een belangrijke rol is weggelegd voor een jonge moslim, zijn de parallellen

Seclusion (2016)

De enige reden dat deze film het verder heeft geschopt dan de tekentafel moet zijn omdat de schrijvers het tevens zelf geproduceerd hebben. Deze amateuristische poging tot slasher is zelfs te min om camp te noemen; het enige schrikbarende

Justice League vs. Teen Titans (2016)

Vol frustratie over zijn gedeeltelijk mislukte samenwerking met de Justice League, ziet de jonge Robin zich gedwongen om lid te worden van het jonge superheldenteam de Teen Titans. Na wat kleine startproblemen wordt hij uiteindelijk met open armen ontvangen door de rest van de groep. Robin raakt bovendien geïntrigeerd door de geheimzinnige Raven en de vreemde kracht die langzaam dichterbij komt. Raven is namelijk de dochter van de machtige demon Trigon, een sluw wezen dat streeft naar absolute wereldheerschappij en de stad Metropolis wil verwoesten door de Justice League en de Teen Titans tegen elkaar uit te spelen.

Wildlike (2014)

‘Wildlike' is de tweede speelfilm van de hand van Frank Hall Green, die het werk zowel geschreven, geproduceerd als geregisseerd heeft. Het verhaal volgt de veertienjarige Mackenzie (Ella Purnell), die een jaar na de dood van haar vader

Stonewall (2015)

‘Stonewall’ verwijst naar de rellen die in 1969 ontstonden rondom de homobar The Stonewall Inn in New York. Na de zoveelste politie-inval besloot de LGTBQ gemeenschap terug te vechten tegen het onrecht en ontketende een opstand die

Dummie de Mummie en de Sfinx van Shakaba (2015)

Nadat de eerste Dummie de Mummie-film, geheel volgens de verwachting, een groot succes werd in de bioscoop (ruim 350.000 bezoekers), was het niet zo ingewikkeld om te voorspellen dat er een vervolg zou komen. Dankzij de grenzeloze fantasie van Dummie-moeder Tosca Menten zijn er immers talloze avonturen die verfilmd kunnen worden. De keuze viel op het derde boek “Dummie de Mummie en de sfinx van Shakaba” (uit 2011). Voor de film keerde bijna de gehele cast terug, alleen Ton Kas als meester Krabbel moest vervangen worden door Marcel Hensema.

Race naar de maan – Atrapa la bandera (2015)

‘Race naar de maan’ (‘Atrapa la bandera’) is een Spaanse animatiefilm van internationale allure. Regisseur Enrique Gato blikte eerder het al even charmante ‘Ted en de schat van de mummie’ in en bewijst met dit familieavontuur beslist geen eendagsvlieg te zijn. Met aantrekkelijke animaties, aanspreekbare figuurtjes, een vlot en vooral humoristisch verhaal is ‘Race naar de maan’ prima tijdverdrijf voor het hele gezin. Mike Goldwing komt uit een familie met een rijke ruimtevaart-traditie. Zijn vader en opa werk(t)en allebei bij Nasa, maar door een geheimzinnige gebeurtenis in het verleden

I Spit on Your Grave 3: Vengeance Is Mine (2015)

In ‘I Spit on Your Grave 3: Vengeance Is Mine’ keert Sarah Butler terug als Jennifer Hills, de vrouw die in het eerste deel werd verkracht en mishandeld door een groepje mannen om vervolgens op gruwelijke wijze wraak te nemen op haar belagers. Na haar wraaktocht probeert ze onder de naam Angela een nieuw leven op te bouwen. Om in het reine te komen met haar verleden en de moordneigingen onder controle te houden die soms komen opborrelen, bezoekt Jennifer geregeld een praat- en zelfhulpgroep voor verkrachtingsslachtoffers.

I Spit on Your Grave 2 (2013)

Katie, een aspirant-model in New York, is genoodzaakt om te werken als bediende in een restaurant omdat haar slechts moeizaam ontluikende modellencarrière te weinig geld in het laatje brengt. Ze gaat in op een zoekertje voor een gratis fotosessie om zo haar portfolio te kunnen aanscherpen. Daar wordt ze gevraagd om dingen te doen die haar persoonlijke grenzen overschrijden. De sessie luidt het begin van een nachtmerrie in waar maar geen einde aan lijkt te komen. Katie wordt op brute wijze ontvoerd, verkracht en gemarteld, maar weigert om te sterven. Lukt het haar om wraak te nemen op haar beulen?

The Trust (2016)

’The Trust’ is een Nicolas Cage-comeback op meerdere fronten. Niet alleen keert hij voor deze zwartkomische politiethriller terug naar de locatie waar hij eerder successen boekte als ‘Wild at Heart’, ‘Con Air’ en natuurlijk ‘Leaving Las Vegas’,

Here Is Harold ̵...

Wie wil er nou geen vestiging van IKEA in zijn eigen stad? Op loopafstand? Nou, wie dat bijvoorbeeld niet wil is Harold Lunde, hoofdpersoon in de Noorse speelfilm ‘Here is Harold’. Voordat IKEA zijn imperium uitbreidt naar het kleine

Problemski Hotel (20...

Welkom in Problemski Hotel. Welkom in minstens 34 talen. Het zijn de talen van de asielzoekers die in dit hotel verblijven, wachtend op een volgende stap in hun verblijfsprocedure, een terugvlucht naar het land van herkomst of een

Jem and the Holograms (2015)

‘Jem’ was een tekenfilmserie die midden jaren tachtig, jaren voor de Spice Girls ermee kwamen, al een hoge dosering girl power bevatte. De door speelgoedgigant Hasbro geïnitieerde serie was verrassend goed en de catchy tune kan nog altijd door velen worden nagezongen. Meer dan dertig jaar later is er eindelijk de speelfilm, al is het door Ryan Landels geschreven scenario slechts losjes gebaseerd op het originele idee. Jerrica Benton woont samen met haar zus Kimber en stiefzussen Shana en Aja bij haar tante Bailey. De vader van Jerrica en Kimber is overleden en Jerrica heeft het daar nog altijd moeilijk mee.

People Places Things...

Will Henry is alleenstaand vader, tekenaar, kunstdocent. Zo goed en kwaad als het gaat voedt hij als co-ouder zijn kinderen op, de 6-jarige meisjestweeling Clio en Colette. Voor nieuwe romantische avonturen heeft hij eigenlijk geen tijd.

Solace (2015)

David Finchers indringende thriller 'Se7en' (1995), over een seriemoordenaar die zijn slachtoffers uitzoekt op basis van de zeven hoofdzonden, geldt als een van de beste films van de jaren negentig, zeker in zijn genre. Wat niet veel mensen weten is dat er ooit een vervolg

Mistress America (20...

Tracy (Lola Kirke) is net een nieuwe fase in haar leven begonnen. Als eerstejaars student aan de universiteit van New York en belast met een nogal hoge dunk van zichzelf vindt ze echter maar moeilijk aansluiting bij klasgenoten en die eenzaamheid nekt haar. Haar moeder