Alone (2020)

Recensie Alone CinemagazineRegie: Johnny Martin | 92 minuten | horror, thriller | Acteurs: Tyler Posey, Summer Spiro, Donald Sutherland, Robert Ri’chard, John Posey, Maya Karin, Josey Martin, Jenny Martin, Brooke Swallow, Kjerstin Bell, Josh Harp, Eric Etebari

De zombie is weer helemaal terug! Het klassieke filmmonster is dankzij “The Walking Dead” weer populair en dat valt Hollywood ook op. Vandaar dat er een hele zwik films rond de iconische levende lijken wordt ingeblikt. Een van die producties is ‘Alone’.

In ‘Alone’ ontmoet je Aidan. Deze gast belandt midden in een zombie-uitbraak en moet zijn vege lijf zien te redden. Onze protagonist ontdekt dat zijn buren het leven laten en besluit zijn woning te barricaderen als blijkt dat zijn voormalige buurlui ineens weer uit de dood opstaan. Met een schaarse hoeveelheid eten hoopt Aidan het even uit te zitten. Maar helaas ziet de situatie er niet rooskleurig uit, omdat het appartementencomplex wordt overspoeld met ondoden.

Het verhaal van ‘Alone’ is niet erg interessant. Waarschijnlijk beseffen de makers dat ook, want niemand minder dan icoon Donald Sutherland is aangetrokken voor deze film. De veteraan verdiende er vast een leuke boterham mee, want voor het script had hij het vast niet gedaan. Afijn, naast Sutherland staat ook Tyler Posey op de loonlijst. Dit tieneridool moet ook mensen over de streep trekken om deze film te gaan zien. De cast is niet verkeerd, maar verdient een beter script. Dit is overduidelijk een broodklus voor alle betrokkenen. Als dit een tv-film was geweest was dat geen punt, maar voor een film die bedoeld is voor de retail schiet deze film te kort. Deze film blijft niet hangen en biedt niets nieuws.

‘Alone’ is een zouteloze B-film. Als je echt geen genoeg krijgt van zombies, Donald Sutherland of Tyler Posey dan is dit een leuk tussendoortje. De actie is niet spectaculair, het gruwelgehalte vrij tam en het acteerwerk degelijk. Als je niets beters te doen hebt, kun je als horrorfan deze film best een kans geven. Als je zoekt naar een goede film over zombies – waar de monsters echt angstaanjagend zijn – dan moet je deze productie skippen.

DVD-release: 7 juli 2021