Avengers Grimm (2015)

Regie: Jeremy M. Inman | 86 minuten | actie, avontuur, fantasie, science fiction | Acteurs: Casper Van Dien, Lauren Parkinson, Lou Ferrigno, Milynn Sarley, Marah Fairclough, Rileah Vanderbilt, Elizabeth Peterson, Kimo Leopoldo, Andrew E. Tilles, Justine Herron, Henry Foster Brown, Jonathan Medina, Jonathan Nation, Daniel Nemes, Andrew Pinon

The Asylum is een filmmaatschappijtje dat op slinkse wijze meelift op blockbusters. Door het merendeel van het budget in het dvd-hoesje te investeren hoopt deze studio geld uit de zak van onwetende consumenten te kloppen. Omdat de cover van zo’n sof lichtelijk op de filmposter van een beroemde bioscoopfilm lijkt, koopt de onwetende filmfan per abuis een The Asylum-productie. Bingo!

Dat het budget dat The Asylum gebruikt voor complete films evenveel is als de cateringkosten van een dure Hollywood-film geeft aan dat er zeker sprake is van een groot kwaliteitsverschil. Het slim bedachte ‘Avengers Grimm’ hoopt een graantje mee te pikken van het succesvolle ‘Avengers: Age of Ultron’. Trap er niet in mensen! Ook deze productie van The Asylum is ongelooflijk sneu. Hier wil je je zuurverdiende geld niet aan uitgeven!

In ‘Avengers Grimm’ bundelt een aantal sprookjesfiguren hun krachten om superschurk Repelsteeltje te verslaan. Assepoester, Doornroosje, Sneeuwwitje en Rapunzel belanden door een magische spiegel in onze wereld en moeten voorkomen dat de schurk bezit neemt van de aardkloot.

Het idee is leuk bedacht, maar de uitwerking is opnieuw te treurig voor woorden. The Asylum heeft geen budget en dat resulteert opnieuw in een onnavolgbaar wazige film waar geen touw aan vast te knopen is. Als je de samenvatting op de achterflap niet leest, is deze productie amper te volgen. Naast de brakke regie zijn de special effects ook hemeltergend slecht. De trucage is vergelijkbaar met computereffecten uit Hollywood-films halverwege de jaren 90. Soms nog slechter zelfs.

Om deze ramp nog desastreuzer te maken, is de cast ook vreselijk. Dit is slechter dan schooltoneel. Het heeft iets pijnlijks om volwassen mensen zo bezig te zien. Iedereen doet mee voor het geld. Het is nooit de bedoeling geweest om er nog iets van te maken en de schijn op te houden. ‘Avengers Grimm’ is liefdeloze pulp.

Waardering: 0.5

DVD-release: 21 mei 2015