Corbin Nash (2018)

Recensie Corbin Nash CinemagazineRegie: Ben Jagger | 94 minuten | actie, horror | Acteurs: Corey Feldman, Malcolm McDowell, Rutger Hauer, Bruce Davison, Dean S. Jagger, Richard Wagner, Fernanda Romero, Patrick Brennan, Chris Pardal, Thomas Q. Jones, Lovake Heyer, Elizabeth Greer, Holly Lynch, Courtney Gains, Rich Paul, Michael Emery, Katie Oliver

In ‘Corbin Nash’ draait het om de gelijknamige antiheld. Deze bad ass agent uit New York wordt overgeplaatst naar Los Angeles. In plaats van zijn werk te doen, gaat deze smeris op zoek naar wraak. Nash wil namelijk zijn ouders wreken en hun moordenaar opsporen en afmaken. Helaas loopt het anders en wordt de agent zelf omgebracht. Nash is dood, maar hij wordt opnieuw tot leven gebracht. Deze ondode smeris kan nu alsnog zijn wraakmissie uitvoeren.

Tja. Waar te beginnen? De nietszeggende titel geeft eigenlijk alles al prijs: Corbin Nash is een saaie, niet tot de verbeelding sprekende, naam. Kleine kans dat de titel van deze film er ook maar iemand toe aanzet om deze productie te gaan bekijken. Datzelfde geldt voor de dvd-hoes die er ronduit amateuristisch uitziet. De opmaak oogt zeer goedkoop. Deze film mag je dus gerust op zijn presentatie beoordelen, want wat voor de cover geldt gaat ook voor de inhoud van deze potsierlijke wanvertoning op.

Dean S. Jagger vertolkt de hoofdrol en de eerste vraag die bij je opkomt is: ‘waarom?’. Deze gast overtuigt misschien als stuntman, maar niet als acteur. Zijn zwakke en stijve spel komt totaal niet over en hij is niet in staat om een film te dragen. Op een of andere manier (lees: met een grote zak geld) is regisseur Ben Jagger erin geslaagd om redelijk grote namen als Bruce Davison, Rutger Hauer en Malcolm McDowell aan deze B-film te verbinden. Deze acteurs laten het echter allemaal afweten en zijn overduidelijk gemotiveerd door de financiële injectie die deze productie hen gaf. Geen goede basis voor een creatief product zoals een film.

Toch kan het nog slechter. Tragisch dieptepunt is de theatrale en idiote rol van Corey Feldman. Wat bezielde hem om zijn naam aan deze troep te verbinden? Het eighties icoon is diep gevallen, want hij vertolkt onder immens dikke lagen make-up een soort van travestietvampier. Elke scène waarin hij te zien is, is vrijwel onkijkbaar door zijn schmierende spel en schrijnende voorkomen. Deze man was ooit een held voor talloze pubers door zijn meesterlijke rollen in ‘The Goonies’ en ‘The Lost Boys’. Anno 2018 is hij een werkloze acteur die in de meest ondankbare rollen mag opdraven. Auw…

Slecht acteerwerk, een warrig gefilmd en slecht verteld verhaal en een aan lager wal geraakte jeugdheld uit de jaren 80: reden genoeg om ‘Corbin Nash’ nooit te gaan zien. De cineast heeft er echter een ander idee over, want dit cinematografische gedrocht hint naar een vervolg.

Brrrr….

Waardering: 1

VOD-release: 7 juni 2018