Cosmic Sin (2021)

Recensie Cosmic Sin CinemagazineRegie: Edward Drake | 88 minuten | actie, avontuur | Acteurs: Frank Grillo, Bruce Willis, Brandon Thomas Lee, Corey Large, C.J. Perry, Perrey Reeves, Lochlyn Munro, Costas Mandylor, Eva De Dominici, Adelaide Kane, Sarah May Sommers, Trevor Gretzky, Christian Hicks, Austin Humble, Mark Rhynard, Robert Laenen, Trevor Brotherton

COVID-19 heeft impact op de hele maatschappij, maar één man biedt dapper weerstand tegen de pandemie. Bruce Willis slaagt erin zijn productiviteit op peil te houden en knalt er in hoog tempo een zwik films uit waarmee hij zijn toch al indrukwekkende CV vergroot. Zijn werklust valt te prijzen, maar helaas is kwantiteit geen synoniem voor kwaliteit. Willis draaft opnieuw op in een zwaar ondermaatse actiefilm waarin hij overduidelijk weinig zin had…

‘Cosmic Sin’ speelt zich af in de toekomst. Als de mensheid contact legt met een buitenaardse beschaving gaat het mis. Deze aliens hebben het slecht voor met aardbewoners. Om deze schurken te stoppen, stellen knappe koppen van onze planeet een superteam samen. Zeven soldaten mogen een galactische oorlog voorkomen. James Ford (Bruce ‘maak mij maar wakker als mijn salaris gestort is’ Willis) is een van deze turbomariniers en dat zal de buitenaardse boosdoeners bezuren!

Als iemand zou zeggen dat ‘Cosmic Sin’ uit de stal van no-budget filmmaatschappij The Asylum zou komen, zou dat niet eens zo raar klinken. Deze zogenaamde actiefilm ziet er erg goedkoop uit. De special effects ogen nep en lijken uit een stokoude computer te zijn gerold. Het duurt ook erg lang voordat er wat gebeurt en het acteerwerk dat de kijker bij de les moet houden is ondermaats. Publiekstrekker Willis oogt vermoeid en heeft er geen zin in. De dialogen worden mompelend uitgespuwd en er is geen sprake van een greintje emotie. Willis komt uitgeblust over en is zijn jongensachtige charme en bravoure definitief kwijt.

Frank Grillo biedt slecht tegenspel. Ook hij heeft er weinig vertrouwen in en beschouwt ‘Cosmic Sin’ als een broodklus. Dat geldt eigenlijk voor alle betrokkenen. Deze film heeft eigenlijk geen bestaansrecht. Dit uitgekauwde verhaal vol bordkartonnen personages, gedateerde special effects en een verlopen publiekstrekker zal niemand een plezier doen. Hopelijk kunnen alle betrokken weer een aantal maanden hun huur betalen. Dan is er in elk geval nog een aantal mensen gelukkig geworden.

Waardering: 1

DVD- en blu-ray-release: 26 mei 2021