Finding Mr. Wright (2011)

Regie: Nancy Criss | 100 minuten | drama, komedie | Acteurs: Matthew Montgomery, Rebekah Kochan, David Moretti, Jason Stuart, Scotch Ellis Loring, Edward Gusts, Rasool J’Han, Keye Chen, Evan Miller, Cameron Cash, Ryan Anthony

Stel je voor: je bent jong, succesvol, aantrekkelijk, homo en je woont in L.A. Je hebt een enorm veeleisende baan, waarvoor je dag en nacht in de weer bent. Ook voor je vrienden sta je altijd klaar. Je laatste relatie dateert al weer van een jaar of wat terug en je staat dus al even droog. Dan ontmoet je via een zakenrelatie een knappe, serieuze jongeman die erg in je geïnteresseerd blijkt te zijn. Wat doe je dan?

Clark uit ‘Finding Mr. Wright’ doet vooralsnog niets. Zijn werk als talentenmanager slokt al zijn aandacht op, vooral nu zijn grootste ster, actrice Eddy Malone, de ene na de andere stommiteit uithaalt. Maar toch knaagt er iets als hij ziet dat zijn ex Cooper de hots heeft voor Pearce. Maar Pearce wil gelukkig niets weten van Cooper, maar elke keer dat Clark het tweetal tegenkomt, heeft hij de schijn tegen. Wat een pech…

‘Finding Mr. Wright’ is volgens het klassieke comedy-of-errors principe gemaakt, maar in de basis is het eigenlijk meer drama dan komedie wat de kijkers voorgeschoteld krijgen. Problemen als bindingsangst en emotionele afhankelijkheid waarmee de hoofdrolspelers te kampen hebben, maken meer indruk dan de grappig bedoelde, maar ietwat flauwe scènes. De cast acteert over het algemeen goed, zeker in de serieuze fragmenten weten Matthew Montgomery (Clark Townsend) en David Moretti (Pearce Wright) te overtuigen. Rebekah Kochan (Eddy Malone) is vooral bekend van haar rol als Tiffani in de ‘Eating Out’ films (die voor dezelfde doelgroep zijn gemaakt als ‘Finding Mr. Wright’), en lijkt in deze film de maniertjes van Drew Barrymore gekopieerd te hebben. Ondanks dat ze een losgeslagen en onverantwoordelijk individu moet voorstellen, weet ze naarmate het verhaal vordert toch sympathie bij de kijker op te wekken.

Op technisch vlak stelt ‘Finding Mr. Wright’ wat teleur. Vooral het geluid laat te wensen over en dat leidt soms wat af. De beeldkwaliteit is in orde, maar de beelden komen soms wat kil en klinisch over. Gelukkig maar dat de passie waarmee aan deze film is gewerkt wel overkomt. Het kloppend hart van de film wordt gevormd door de acteurs, die dit standaard liefdesverhaal met een gay twist op een leuke manier brengen. Hou je van de ‘Eating Out’ films, kun je ‘Finding Mr. Wright’ zeker een kans geven.

‘Finding Mr. Wright’ verschijnt dinsdag 22 mei 2012 op DVD.