Frozen Fever (2015)

Regie: Chris Buck, Jennifer Lee | 8 minuten | animatie, avontuur, komedie, fantasie, korte film | Originele stemmencast: Kristen Bell, Idina Menzel, Josh Gad, Jonathon Groff, Santino Fontana, Chris Williams, Paul Briggs

Anna is jarig en Elsa is vastbesloten haar jongere zusje het feest te geven dat ze al die jaren ontbeert heeft. In ‘Frozen Fever’, een Disney-short die voor ‘Cinderella’ in de bioscoop te zien was, en naar goed gebruik tevens als extra op de DVD en blu-ray van die door Kenneth Branagh geregisseerde film verschijnt, zien we geliefde heldinnen Anna en Elsa uit Disney-hit ‘Frozen’ (2013) terug. Een fijn weerzien, want ‘Frozen Fever’ biedt talloze visuele en verbale grapjes en heeft dezelfde liefdevolle uitstraling als de film waar het op gebaseerd is.

Ondanks alle uitgekiende voorbereidingen voor een onvergetelijke verjaardag is er één ding waar Elsa niet op gerekend heeft. Ze wordt ziek… En wanneer de ijskoningin ziek wordt, heeft dat nogal wat gevolgen. Elke keer dat ze niest, vermeerderen die gevolgen zich. Aanvankelijk wil Elsa er niets van weten (uitgelezen mogelijkheid om ‘The cold never bothered me anyway’ nog eens er in te gooien!), maar op een gegeven moment ontkomt ze er niet aan om toe te moeten geven dat ze te ziek is om feest te vieren. Is Anna’s verjaardagspartijtje nu in het water gevallen? Welnee!

Het liedje ‘Making today a perfect day’ is minder catchy als ‘Let It Go’, maar goed geschreven en getimed. ‘Frozen Fever’ is een prima kort filmpje, niet opzienbarend zoals ‘Feast’ of ‘Paperman’, maar een eenvoudige, charmante vertelling met karakters waar we niet genoeg van krijgen en zelfs een enkele cameo. Erg leuk!

Bioscooprelease: 18 maart 2015
DVD- en blu-ray-release: 19 augustus 2015 (als extra op ‘Cinderella’).