Minion Scouts (2019)

Recensie Minion Scouts CinemagazineRegie: Guy Bar’ely, Frank Baradat | 4 minuten | korte film, animatie | Originele stemmencast: Miranda Cosgrove, Dana Gaier, Nev Scharrel, Pierre Coffin, John DiMaggio, Cory Walls, Tara Strong, Jessica DiCicco

Na vier bioscoopfilms en een hele rits korte films is de tolerantiegrens voor veel mensen voor de Minions inmiddels wel bereikt. Toch blijft Illumination Entertainment nog geloven in deze gele figuurtjes. Oorspronkelijk werden ze geïntroduceerd als handlangers van Gru, maar inmiddels hebben ze hun plaats in het universum ingenomen en kijkt niemand meer vreemd op als er zich ergens Minions bevinden.

‘Minion Scouts’ is toegevoegd op de DVD/blu-ray van ‘Huisdiergeheimen 2’ (‘The Secret Life of Pets 2’) en is geregisseerd door Guy Bar’ely en Frank Baradat. De eerste werkte als storyboard artiest aan ‘Despicable Me 3’ en ook op de credits roll van ‘The Grinch’, ‘ Kung Fu Panda 3’ en ‘Penguins of Madagascar’ zien we zijn naam terug. Frank Baradat heeft als cg supervisor al aan heel wat shorts van Illumination zijn medewerking verleend.

Voor Minion-liefhebbers is ‘Minion Scouts’ een fijn weerzien: zowel Margo, Agnes als Edith zijn te zien en natuurlijk overheerst de kleur geel verder de film. De drie meiden laten trots hun behaalde badges zien na hun deelname aan het Badger Scout kamp. De Minions zijn onmiddellijk van plan om ook van die mooie insignes te verkrijgen en melden zich aan bij de scouting. Je kunt wel raden hoe rampzalig dat afloopt…

Het eten van verkeerde bessen, het maken van dierengeluiden om zo een gevaarlijke beer aan te trekken, en het slopen van een belangrijke dam, de Minions draaien er hun hand niet voor om. ‘Minions Scout’ is weinig verrassend, maar toch een aardig kort filmpje in de gestaag groeiende catalogus van Illumation Entertainment.

DVD- en blu-ray-release: 13 november 2019