Miss Fritter’s Racing Skoool (2017)

Regie: James Ford Murphy | 3 minuten | animatie, korte film | Originele stemmencast: Cristela Alonzo, Lea DeLaria, Keith Ferguson, Jeremy Maxwell, Jason Pace, Bob Peterson, Asher Terra

Miss Fritter was één van de nieuwe personages is Disney/Pixars’ ‘Cars 3’. Ze is een oude, afgedankte schoolbus die in het racen een nieuwe roeping heeft gevonden. Op Thunder Hollow Speedway circuit maakt ze furore met de demolition derby. Wanneer Lightning McQueen en Cruz Ramirez daar incognito aan mee doen, geeft ze hen volop tegengas. Uiteindelijk lukt het McQueen en Cruz haar uit te schakelen, maar niet zonder dat onze favoriete rode racewagen zijn identiteit prijs moet geven. En dan blijkt dat Miss Fritter zich rekent tot zijn grootste fans.

In ‘Miss Fritter’s Racing Skoool’, een kort filmpje van ongeveer drie minuten, dat als extra op de home entertainment release van ‘Cars 3’ staat, leggen demolition derby racers Arvy (ex-camper), Faregame (ex-taxi) en Dr. Damage (ex-ambulance) uit waarom Miss Fritter zo geweldig is en hoe ze hun leven heeft veranderd. Na de voor hen zo levensbepalende wedstrijd uit het slot van ‘Cars 3’ kijken Cruz en McQueen naar dit filmpje, met minder prettige gevolgen…

De short is grappig, maar voegt voor de niet-Cars-fan niet zo heel erg veel toe. Zie het als een deleted scene uit de film, waarvan je kunt denken: “Goh, waarom hebben ze die eigenlijk verwijderd?” Liefhebbers van de Cars-personages kunnen over het algemeen echter niet genoeg krijgen van hun helden, dus voor hen is het sowieso verplichte kost.

DVD- en blu-ray-release (ook 3D): 29 november 2017