Perfect Skin (2018)

Regie: Kevin Chicken | 110 minuten | horror, thriller | Acteurs: Richard Brake, Natalia Kostrzewa, Jo Woodcock, Tom Ashley, Jemima Bennett, Oscar Bennett, David Christopher-Turner, Sartaj Garewal, Emma-Jane Hinds, Cameron Jack, Perry Jaques, Jackson Kai, Kasia Koleczek, Harry Dave McLaren

Sommige ideeën zijn zo geniaal dat je je afvraagt waarom niet eerder iemand ermee aan de haal ging. Neem nu ‘Perfect Skin’, waarin de schurk een tatoeëerder is die ongevraagd zijn professie op iemands lichaam uitoefent. Het slachtoffer van de inktkunstenaar wordt gekneveld en enige tijd uit haar verdoving wakker met een kunststuk op haar lijf waarom ze niet gevraagd heeft. Creepy en origineel!

In ‘Perfect Skin’ heeft de Poolse Katia (Natalia Kostrzewa) het niet gemakkelijk. De jonge vrouw wordt op straat gezet en met al haar bezittingen – die overigens in een tas passen – moet ze op zoek naar een nieuw onderkomen. Ze belandt uiteindelijk bij een vriendin (Jo Woodcock) die haar introduceert in de wereld van tattoos. Als Katia in contact komt met een enigmatische tatoeëerder (Ricard Brake) wordt zij een obsessie voor hem. Hoewel zij geen tattoo wil krijgt ze er meer dan haar lief is…

‘Perfect Skin’ is voor tattoeëerders wat ‘Jaws’ is voor haaien. Deze film doet de tattoowereld geen goed. Angst voor naalden is de minste van je zorgen in deze film. Brake zet een interessante psychopaat neer. Hij is kalm, beheerst en onleesbaar. Wat er in zijn hoofd omgaat blijft nogal geheimzinnig. Het acteerwerk van deze film van debuterend regisseur Kevin Chicken is erg sterk. De cast is geloofwaardig en zet sterke personages neer. Ook op audiovisueel vlak weet deze film hoge ogen te gooien. De soundtrack waaraan The Prodigy meewerkte is sfeervol en de cameravoering is ook strak. De actie wordt helder in beeld gebracht.

De tattoo-ontwerpen zijn ook erg fraai en komen uit de koker van een Britse tattooshop. fans van lichaamsversieringen zullen dan ook smullen van de designs. ‘Perfect Skin’ is een psychologische thriller en leunt vooral op sfeer en niet zozeer op gore. Al zitten er wel een paar heftige passages in. Aanrader voor fans van slimme thrillers en tattoos!

DVD-release: 28 februari 2019
VOD-release: 21 april 2019