Super Gidget (2019)

Regie: Boris Jacq, Glenn McCoy | 4 minuten | korte film, animatie | Originele stemmencast: Jenny Slate, Patton Oswalt, Gilbert Gottfried, Bobby Moynihan, Jess Harnell, Mona Marshall

Gidget is de op hoofdrolspeler Max uit ‘Huisdiergeheimen’ (‘The Secret Life of Pets’) verliefde dwergkeeshond. Omdat hun liefde vooralsnog niet wederzijds is, heeft het arme diertje natuurlijk een minderwaardigheidscomplex en identiteitsproblemen van hier tot Hollywood. ‘Super Gidget’ is een bonusfilmpje dat op de home entertainment releases van ‘Huisdiergeheimen 2’ is toegevoegd (en naar verluidt ook in december 2019 in de bioscoop komt als voorfilmpje bij ‘Spionnengeheimen’ (‘Spies in Disguise’). Hierin zien we waar zo’n gevoel van tekortschieten toe kan leiden.

Gidget is in ‘Super Gidget’ een superheldin. Max wendt zich tot haar in zijn uiterste nood. Hij wordt ontvoerd door een gigantische hoeveelheid eekhoorns. Gidget vliegt onmiddellijk in haar superheldenmodus en zet alles op alles om haar geliefde te redden. Max blijkt ontvoerd te zijn door een eng uitziende vlo.

Door de bizarre gebeurtenissen in ‘Super Gidget’ is de clou van het verhaal al duidelijk voor de film goed en wel van start is gegaan. Dat maakt dat je het vervolg van deze short eigenlijk met veel minder interesse bekijkt dan het verdient. De animatie is degelijk, zoals we van Illumination Entertainment gewend zijn, maar de film is zó puur gericht op de jongere kijkers, dat er voor volwassen kijkers niet veel overblijft.

DVD- en blu-ray-release: 13 november 2019 (op dvd en blu-ray ‘Huisdiergeheimen 2’ (‘The Secret Life of Pets 2’).