Survive the Night (2020)

Recensie Survive the Night CinemagazineRegie: Matt Eskandari | 90 minuten | actie, drama | Acteurs: Bruce Willis, Chad Michael Murray, Shea Buckner, Tyler Jon Olson, Lydia Hull, Riley Wolfe Rach, Jessica Abrams, Ravare Elise Rupert, Jef Holbrook, Charlie Alvarado, Natalie DiDonato

De makers van ‘Survive the Night’ maken waar wat ze beloven! Je zult echt in survival modus moeten zitten om deze film uit te zitten. Te overleven als je wilt. Alles aan deze productie is ongeïnspireerd. De filmposter, het acteerwerk, de soundtrack en het script. Waarschijnlijk was de cateraar ook een no-budget bedrijf dat voorverpakte broodjes kaas met een flinke schep boter als lunch serveerde. Auw…

In ‘Survive the Night’ draait het om Rich (Chad Michael Murray). Deze man is werkzaam als traumadokter. Terwijl hij hard werkt om een crimineel te redden, wordt zijn gezin gegijzeld. Rich schakelt de hulp in van zijn vader (Bruce Willis). De band tussen vader en zoon is zeer slecht, maar ze moeten samenwerken om de vrouw en dochter van Rich uit de klauwen van hun ontvoerders te houden.

Regisseur Matt Eskandari blikte een saaie home invasion thriller in en wist naast Willis ook Michael Murray te strikken. Blijkbaar doet deze cineast iets goed, want in 2019 slaagde hij erin om Willis voor ‘Trauma Center’ te casten. Of dat feit anno 2020 iets is om trots op te zijn, valt te bezien. De acteur is op zijn zachtst gezegd niet meer in vorm. Willis oogt als een vleesgeworden depressie en doet niet eens een beetje moeite. Zijn acteerwerk is vlak, ongeïnspireerd en ronduit saai. De acteur oogt vermoeid en zo kun je zijn spel ook omschrijven.

Doordat er veel aandacht gestoken wordt in de slechte band tussen vader en zoon, staat de actie op een laag pitje. Het slappe spel van Willis en dito tegenwerk van Michael Murray is niet erg aantrekkelijk. Als er dan eindelijk wat gebeurt, is het niet erg sprankelend in beeld gebracht of origineel. Tja. ‘Survive the Night’ is een mooi staaltje werkverschaffing voor Willis. Hij is even van de straat. Veel lol heeft hij ogenschijnlijk niet gehad bij het maken van deze film. Negeren dus.

Waardering: 1

VOD-release: 6 augustus 2020
DVD- en blu-ray-release: 6 augustus 2020