The Perfect Man (2005)

Regie: Mark Rosman | 96 minuten | drama, komedie, romantiek | Acteurs: Hilary Duff, Heather Locklear, Chris Noth, Amy Acker, Dennis DeYoung, Mazing Elsadig, Ben Feldman, Christopher Gilbertson, Marvin Kaye, Carson Kressley, Vanessa Lengies, David Michie, Ashley Newbrough, Michelle Nolden, Mike OMalley, Darryl Pring, Caroline Rhea, Aria Wallace

Je zult als jonge meid maar zo’n moeder hebben. Eerst scheiden van je vader, dan steeds opnieuw relaties beginnen om vervolgens te vluchten naar een nieuwe stad als ook die nieuwe relatie weer op de klippen loopt. Zo’n moeder die ook nog valt op de verkeerde mannen. Op een broodbakker die wel lief is maar ook best lelijk en dik. En wat moet je trouwens doen als je zelf in zo’n nieuwe stad de perfecte jongen tegen het lijf loopt? Problemen, problemen, problemen, zelfs voor een personage dat wordt gespeeld door niemand minder dan Hilary Duff.

De film ‘The Perfect Man’ is een typisch stervehikel dat voornamelijk is gemaakt voor de vele jeugdige fans van Hilary. Zij speelt Holly Hamilton, een meisje dat heel wat te stellen heeft met haar moeder. Met haar bebrilde zusje en haar moeder trekt ze het hele land door, op zoek naar de perfecte man. Holly doet haar best om haar moeder hierbij te helpen, vaak ook wat te veel. Op die manier belandt ze van de ene penibele situatie in de andere. Meestal komische situaties maar soms loopt het helemaal uit de hand en dan worden er flink wat tranen gelaten.

‘The Perfect Man’ is een film waarbij de gemiddelde bioscoopganger niet veel heeft te zoeken. Hij zal hooguit zijn wenkbrauwen optrekken bij de nogal lompe en pijnlijke methoden die de jonge Holly soms hanteert. Ook zal hij Holly’s moeder een goede therapeut toewensen en het bebrilde zusje het liefst onder de guillotine zien. Daarnaast zal hij zich afvragen wat een goede acteur als Chris Noth (Mr. Big uit ‘Sex and the City’) hier heeft te zoeken en waarom er zo akelig veel clichés de revue passeren.

Gelukkig dan maar dat ‘The Perfect Man’ niet bedoeld is voor de gemiddelde bioscoopbezoeker maar voor de fans van Hilary Duff. En die doet haar werk naar behoren. In haar rol van Holly is ze vrolijk, best wel lief, soms wat klunzig maar ze bedoelt het allemaal goed. De film kent komische en ontroerende momenten en ook zijn er wat levenslesjes over bindingsangst en eerlijkheid. Als stervehikel, dat al bijna een genre op zichzelf is, is ‘The Perfect Man’ dan ook redelijk geslaagd. Maar als film blijft het natuurlijk een prulletje.

Bioscooprelease: 4 augustus 2005