Pledge This! (2006)

Regie: William Heins | 90 minuten | komedie | Acteurs: Paris Hilton, Paula Garcés, Sarah Carter, Kerri Kenney, Simon Rex, Geoffrey Arend, Holly Valance, Noureen DeWulf, Alexis Thorpe, Amanda Rowan, Randy Spelling, Greg Cipes, Sarai Howard, Amanda Aday, Diva Zappa, Bianca Lawson, Keith Hudson, Preston Lacy, Sam Maccarone, Sam E. Goldberg, Dave Ruby, Elizabeth Daily, Sofía Vergara, Rick Najera, Carmen Electra

Het gezelschap National Lampoon is bekend/berucht door zijn hilarische komedies zoals ‘National Lampoon’s Christmas Vacation’ (1989) en National Lampoon’s Van Wilder’ (2002). De combinatie met Paris Hilton moet wel een grappige, oppervlakkige film opleveren. ‘Pledge This! start met de zwoele stem van ‘Paris the Heiress’. Ze is de preses/prinses van de hotste sociëteit in South Beach Miami, Gamma Gamma. Ze loopt in de meest dure sexy outfits, roept continu ‘That’s hot’ en haar hondje Gamsie draagt ze overal mee. Kortom, miss Hilton speelt gewoon zichzelf en dat kan ze wel. Het is haar eerste hoofdrol, gefilmd nog vóór het meer bekende ‘House of Wax’ (2005).

Paris is als Victoria English het stralende middelpunt van ‘Pledge This!, voor wie haar wil bewonderen kan de lol niet op. Voor de rest heeft de film helaas een onnodige lading vieze humor te bieden. Vibrators, poep, sperma, de hele ranzige mikmak met wat bloot ertussen. ‘Not Another Teen Movie’ (2001) is dan nog smaakvoller! De platte grappen verpesten de komedie want ze zijn niet leuk. Daarnaast verslapt het verhaal na een tijdje. Zo wil Kristen ineens geen lid meer worden omdat ze pesten gemeen vindt. Even daarvoor nam ze iemand nog te grazen met een paintballgun. ‘Queen’ Victoria wordt na al haar streken maar eventjes terug gepakt. Gamma Gamma’s Morgan en Trista worden nog meer te kijk gezet. Dit en de knipoog naar ‘The Simple Life’ maken ‘Pledge This!’ een smaakloze PR stunt voor Paris.

Zonde van de redelijk acterende en bekende cast. Simon Rex, hier het slaafse vriendje van Victoria, werd bekend door ‘Scary Movie 3′ (2003). Feut Gloria wordt leuk gespeeld door Paula Garcés van ‘Harold & Kumar Go to White Castle’ (2004). Bianca Lawson uit Dawson’s Creek (1998-2003) is de hippe feut Monique. Gamma Gamma lid Morgan en wannabe Victoria is een rol van Alexis Thorpe uit ‘Days of Our Lives’ (1965). Sarah Carter uit ‘Smallville’ (2001) is Kristen Haas (of Ass volgens Victoria). Holly Valance uit de serie ‘Prison Break’ (2005) zit er ook in evenals Randy Spelling (broer van Tori). En waar wansmaak is kan een cameo van Carmen Electra natuurlijk ook niet ontbreken.

Geoffrey Arend (Dax) speelt meerdere irritante rollen. De iets leukere humor komt van het kleurrijke stel feuten. Er is een oversekste moeder, lesbo, dikke, latina, hippe, redneck en een Indiase bij. Maar desondanks zullen zelfs de liefhebbers van oppervlakkige films het hersenloze ‘Pledge This’! liever skippen. Het sterretje is meer voor de cast en de styling. Niet de leukste Lampoon, dus.

Sarita Koendjbiharie