Killer Kate! (2018)

Regie: Elliot Feld | 91 minuten | komedie, horror | Acteurs: Alexandra Feld, Danielle Burgess, Amaris Davidson, Abby Eiland, Tiffany Shepis, Grant Lyon, Robert Donavan, Brandon Bales, Preston Flagg, Ashton Jordann Ruiz, Larry Cedar, Hunter Smit

Over profetische titels gesproken! ‘Killer Kate’ doet precies wat ze belooft: je kostbare tijd afslachten met erbarmelijk acteerwerk, slechte special effects en een tergend traag verteltempo. Je bent gewaarschuwd.

In ‘Killer Kate’ draait het om titelpersonage Kate (Alexandra Feld). Deze verbitterde vrouw besluit puur uit verveling om naar het huwelijk van haar van haar vervreemde zus Angie (Danielle Burgess) te gaan. De vrouwen liggen elkaar niet goed. Sinds Angie naar de universiteit vluchtte en Kate met hun zieke vader achterliet, botert het al helemaal niet meer tussen de twee. Kate voelt zich verraden en in de steek gelaten door haar zus. Toch besluit ze Angie’s vrijgezellenfeest bij te wonen. Uiteraard vinden de activiteiten plaats in een afgelegen huurhuis, want gewoon (het is immers een horrorfilm). Wat de feestgangers niet weten is dat dit stulpje het bezit is van een moorddadige familie. Naast het innen van huurgeld, hopen ze ook bloed te kunnen scoren. Als dat maar goed gaat…

De synopsis klinkt nog best oké, maar helaas blijken beloftes op papier zoals vaker het geval is niet de werkelijkheid te benaderen. ‘Killer Kate’ is een gedrocht van een film. Debuterend regisseur Elliot Feld poogt een slowburner te maken: een film die langzaamaan van start gaat en vervolgens in een stroomversnelling raakt. Doseren is echter niet het sterke punt van Field, waardoor deze horrorfilm de eerste 40 minuten in een saai melodrama rond boze zussen verzandt. De vlakke personages zijn echter niet interessant genoeg om te volgen, waardoor de interesse met de minuut minder wordt. Ondanks de speelduur van 80 minuten voelt de film veel langer aan. De gevoelswaarde is een dikke drie uur.

Als het griezelgehalte vervolgens opgeschroefd wordt, lijkt het ietsje beter te worden. Helaas zijn de special effects lachwekkend slecht, waardoor de impact van het geweld verloren gaat. Hoewel er een hoop rood lichaamsvocht te zien is, blijkt ‘Killer Kate’ toch een nogal bloedeloze bedoening te zijn. Auw.

Waardering: 1

DVD-release: 21 februari 2019