Redwood (2017)

Recensie Redwood CinemagazineRegie: Tom Paton | 80 minuten | horror | Acteurs: Mike Beckingham, Tatjana Nardone, Nicholas Brendon, Muzz Khan, Luke D’Silva, Jessica-Jane Stafford, Nick Sadler, Max Sweiry, Maciej Kwiatkowski, Julia Szamalek, Tomasz Lewandowski, Pawel Jablonski

Vampieren, desolate bossen en een stel op zoek naar avontuur: yep ‘Redwood’ is een onvervalste horrorfilm. Vaak volgens het boekje, maar debuterend regisseur Tom Paton heeft een paar interessante ideeën achter de hand. Deze film gaat niet de geschiedenisboekjes in als een klassieker, maar vermaakt wel van begin tot eind. Niet slecht voor een eerste worp!

Nadat hij slecht nieuws ontvangt begeeft musicus Josh zich samen met zijn vriendin Beth naar een afgelegen natuurgebied. Het koppel heeft de bedoeling er even na te denken over de hele situatie. Tegen het advies van enkele boswachters in besluiten de twee van het pad af te wijken en de wildernis in te trekken. Al snel beginnen de problemen. Creaturen van de nacht spoken er rond!

Het spel van hoofdrolspelers Mike Beckingham en Tatjana Inez Nardone is meer dan behoorlijk. Ze zijn prettig om naar te kijken en hebben een fijne chemie. Je leeft mee met hen en dat is bijzonder voor zulke genrefilms. De locatie – het bos – is sfeervol en schept een naargeestige ambiance. Het gebrek aan budget is duidelijk bij het monsterdesign, maar stoort nooit echt.

De compacte speelduur in combinatie met de meer dan degelijke soundtrack levert een toffe kijkervaring op. ‘Redwood’ is een knap debuut en maakt nieuwsgierig naar Patons nieuwe werk.

DVD-release: 4 december 2018