Sweeties – Caramelle (1995)

Regie: Cinzia Th. Torrini | 29 minuten | korte film | Acteurs: Stefania Sandrelli, Roberto Citran, Gea Martire, Pino Ammendola, Enzo Garramone, Roberta Scardola, Patrizio Rispo, Daniele Cortesini

In ‘Sweeties’ maken we kennis met Anna, een vrouw van in de veertig, die dolgraag met haar man wil vrijen, maar die al tijden “droog staat”. Haar man komt ’s avonds thuis, moe van het werken en nadat hij zijn schoenen en sokken uitdoet (die laatste gooit hij in een bizar ritueel blijkbaar dagelijks naar de kat in de mand) ploft hij neer in een stoel voor de tv, om bij te komen van zijn dag. Anna dost zich regelmatig uit in de meest flamboyante, sexy kleding, maar het mag niet baten. Haar eigenwaarde daalt en ze moet zichzelf vaak moed inpraten in de spiegel om haar zelfvertrouwen op te vijzelen. Haar frustratie eet ze weg met snoepjes in allerlei varianten. Hieraan kan ze geen weerstand bieden. Als ze vindt dat ze te dik wordt, en het gevoel heeft dat haar man Philip haar misschien daarom wel seksueel onaantrekkelijk vindt, gaat ze lijnen en aan sport doen. Zonder resultaat overigens, Philip blijft haar negeren.

Ten einde raad besluit Anna bij een medium advies te vragen. Deze Olga vraagt Anna om een persoonlijk voorwerp van haar man en in een van de meest komische momenten van het filmpje komt Anna met een van Philips sokken op de proppen (Welke vrouw heeft er nu een sok van haar man in haar handtas?!). Olga heeft een remedie voor Anna’s probleem. Anna krijgt een middeltje mee dat ze op haar handen moet smeren en voor het opgedroogd is moet ze haar man ermee aanraken. Dit mislukt jammerlijk, want de bel gaat en voor Anna het weet heeft ze de postbode aangeraakt, die in een klap ontzettend hitsig wordt… Het tweede middeltje faalt ook, want het toetje dat Anna voor Philip maakt, verdwijnt in de maag van de hond. Als laatste redmiddel heeft Olga snoepjes die hun uitwerking niet zullen missen. Als waarschuwing geeft Olga aan Anna mee dat overdaad schaadt…

Vaste kijkers van de ‘Tales of Erotica’ serie, waarin ‘Sweeties’ is opgenomen, en die al meerdere filmpjes gekeken hebben, snappen al min of meer waar het verhaal naartoe gaat; al is de werking van het snoepgoed, waar Anna uiteraard teveel van eet, nog redelijk verrassend. En het zou uiteraard geen erotisch verhaal zijn als Olga geen gelijk zou hebben, en Anna haar man eindelijk het bed in heeft gekregen. ‘Sweeties’ is een redelijk geacteerd, soms komisch, maar nauwelijks erotisch verhaal. Niet bijzonder slecht, maar jammer genoeg ook niet zo goed dat het je bij zal blijven.